Autorizare activitati la Registrul Comertului si obtinere autorizatii de functionare

Autorizatiile pentru functionarea punctului de lucru se obtin o data cu inregistrarea punctului de lucru la Registrul Comertului.

Daca in actul constitutiv al societatii comerciale au fost trecute la obiectul secundar multe activitati, dintre care se intentioneaza desfasurarea a doar o mica parte, atunci aceste activitati vor necesita autorizare.

In cazul desfasurarii activitatilor fara autorizare, mai devreme sau mai tarziu, in urma controalelor, se vor suporta sanctiuni de la autoritatile din diferite domenii: Directia Sanitar Veterinara (DSV), Directia de Sanatate Publica (DSP), Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM), Agentia pentru Protectia Mediului (APM), care trimit inspectori in control. Amenzile nu merita riscul.

Autorizatiile de functionare nu sunt acelasi lucru cu autorizatiile si avizele care se obtin de la primarie sau de la ministere pentru anumite activitati (exemplu: pentru bar-restaurant, pentru plasarea fortei de munca etc.)

Acte necesare autorizare activitati la Registrul Comertului

  • autorizatii functionare autorizare activitati Registrul Comertului Reinvent ConsultingCopie Contract Spatiu - al locatiei in care se va afla punctul de lucru (cu datele de identificare ale proprietarilor).
  • In situatia in care veti inchiria un imobil, de la o persoana fizica, pentru punctul de lucru, este necesar Contractul de Inchiriere vizat de catre Administratia Finantelor Publice. Daca veti inchiria de la o persoana juridica, vom avea nevoie si de o copie a titlului de proprietate sau de administrare a respectivului imobil.

Se impune prezenta asociatului/ asociatilor, a stampilei societatii si copii ale tuturor actelor societatii.

Dosarul se va completa cu:

  • Hotararea Adunarii Generale,
  • Act Aditional/Decizie Asociat Unic,
  • Delegatie (toate documentele amintite redactate de catre noi),
  • Contractul de Comodat - daca este cazul (redactat de catre noi),
  • Adeverinta Asociatie de Propietari - daca este cazul (redactata de catre noi).

 

Termenul pentru un astfel de demers este de:

  • 5-10 zile (pentru Bucuresti si Ilfov) din momentul in care dosarul este complet;
  • respectiv de 15-25 de zile pentru restul judetelor tarii.

Autorizatii de functionare:

In functie de obiectul de activitate  principal, cat  si de cele secundare, mentionate in Actul Constitutiv, societatea comerciala trebuie sa aiba obtina urmatoarele autorizatii si avize pentru a putea functiona legal pe  piata din Romania:

  • Obtinerea autorizatiei si a acordului  de functionare de la primaria in raza careia ai sediul social sau punctul de lucru  - sunt necesare doar daca exista activitate economica in spatii fizice special dedicate (de exemplu: spatii de birouri, magazine, depozite, spatii de productie bunuri etc.);
  • Obtinerea autorizatiei sanitare (de la DSP) si a celei sanitar-veterinare (de la DSVP) – necesare pentru activitati de genul magazinelor alimentare, restaurante, cantine;
  • Obtinerea avizului de mediu (de la AFM) – necesar pentru activitati economice care au impact asupra mediului, ca de exemplu prelucrarea lemnului, productia de produse chimice, vopsitorii auto;
  • Obtinerea autorizatiei PSI (protectia si stingerea incendiilor) -  pentru activitati economice care implica numar mare de angajati, de clienti si spatii extinse, ca de exemplu centre comerciale, restaurant, unitati hoteliere, baruri, depozite etc.;
  • Obtinerea autorizatiei de la ITM privind protectia muncii – in cazul in care vor exista angajati;
  • Obtinerea avizului pentru amplasarea unei reclame luminoase – se obtine de la Primarie;
  • Obtinerea avizului pentru difuzarea de muzica – in cazul cafenelelor, barurilor, restaurantelor – se obtine de la ORDA;
  • Obtinerea certificatului de clasificare a unitati de cazare – in cazul pensiunilor, hotelurilor – se obtine de la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP);
  • Obtinerea avizului de la Ministerului de Interne si autorizatie de la Inspectoratele  Judetene de Politie – in cazul firmelor cu activitate de paza si protectie;
  • Obtinerea autorizatiei de functionare de la Banca Nationala - in cazul caselor de schimb valutar;
  • Obtinerea avizului de la Comisia de Surpaveghere a Asigurarilor – in cazul firmelor cu activitate de asigurare/ reasigurare.

Tarife autorizare activitate la Registrul Comertului:

  • 190 RON - Bucuresti-Ilfov
  • 290 RON - alte judete

Aceste tarife includ onorariu si TVA si se refera doar la 15 coduri CAEN la obiectul de activitate.

Pentru obtinerea autorizatiilor de functionare- speciale doar pentru anumite activitati - pretul se stabileste in functie de cerinta si complexitate.

Pentru a vedea lista tarifelor pentru operatiunile la Registrul Comertului, va rugam sa accesati Tarife Mentiuni

 

Oferta sediu social, Reinvent Consulting
 

Ai nevoie de ajutor?

Consultantii nostri va stau la dispozitie de Luni pana Vineri intre orele 09:00-17:30.

(021) 318.69.60

 

 

Ne puteti gasi la sediul central din Splaiul Independentei nr 273, Sector 6, Bucuresti sau la unul din sediile secundare:

  • Sector 1: Intersectie strada Avionului cu strada Aripilor - telefon 0733.050.462
  • Sector 2Calea Mosilor intersectie cu Bulevardul Carol, langa ANAF Sector 3 situat pe Calea Mosilor nr.156 - telefon 0733.054.277
  • Sector 3: Vis-a-vis de Registrul Comertului (Piata Muncii, Bucuresti) - telefon 0733.050.465

 

 
 
 

 

 

 

reducere onorarii servicii juridice Reinvent Consulting

Incepe o afacere acum!

Alatura-te celor peste 17 000 de clienti Reinvent Consulting.

Infiinteaza online